Zastępowanie słodyczy

W ograniczeniu ilości cukru pomoże zastąpienie go naturalnie słodkimi produktami. Mogą to być świeże lub suszone owoce czy orzechy, po które można łatwo i szybko sięgnąć. Jednak nie należy również z nimi przesadzać i spożywać bez żadnych ograniczeń, gdyż nawet one mają sporo kalorii pochodzących z węglowodanów, zaś orzechy są bardzo tłuste i mogą nadmiernie obciążać nasz układ trawienny.

Dlatego dobrze jest urozmaicać sobie jadłospis, uwzględniając w nim produkty z różnych grup pokarmowych, które po dodaniu niewielkiej ilości naturalnych słodyczy, będą stanowić pełnowartościowy posiłek, a jednocześnie zaspokoją naszą potrzebę skosztowania czegoś słodkiego. Mogą to być wszelkiego rodzaju naturalne jogurty czy budynie z dodatkiem świeżych owoców, kasze, płatki, musli z dodatkiem miodu i bakalii, pełnoziarniste makarony czy ryż, na przykład zapieczone z jabłkiem itp.. Jedząc zdrowe, choć słodkie potrawy kształtujemy również dobre nawyki żywieniowe naszych dzieci.

Producenci żywności, chcąc sprostać oczekiwaniom osób dbających o sylwetkę, wprowadzili wiele produktów słodzonych sztucznymi substancjami typu aspartam. Warto wiedzieć, że jakkolwiek nie zawierają one wielu kalorii, nie są polecane jako zastępnik cukru, gdyż ich długotrwałe stosowanie może być niebezpieczne dla naszego zdrowia.