Jak trwale ograniczyć słodycze

Słodycze, obecnie tak tanie i dostępne, są dla wielu z nas pokusą nie do odparcia i, mimo że zdajemy sobie sprawę z ich wpływu na nasze zdrowie i sylwetkę, nie potrafimy się powstrzymać przed sięganiem po słodkie smakołyki. Warto jednak próbować ograniczyć ilość cukru w diecie, gdyż jest on nie tylko najczęstszą przyczyną nadwagi i otyłości, lecz może powodować wiele innych problemów takich jak cukrzyca, próchnica, dolegliwości ze strony układu pokarmowego czy kłopoty z cerą. Można tych zmian dokonać stopniowo – na przykład rezygnując ze słodyczy na co dzień, ale pozwalać sobie na okazjonalne przyjemności. Jeśli nie wyobrażasz sobie jednak dnia bez przekąszenia czegoś słodkiego, staraj się wybierać te produkty, które nie zawierają dodanych cukrów czy sztucznych słodzików – czyli na przykład świeże lub suszone owoce czy domowe wypieki słodzone bananami, daktylami czy miodem. Dobrze jest również czynić takie postanowienia, jakich będziemy mogli dotrzymać – i zamiast obiecywać sobie, że nigdy w życiu nie sięgniemy po czekoladę, lepiej założyć, że nie zjemy jej przez określony czas.

Ważne jest również, by nie stwarzać dodatkowych okazji do zjedzenia czegoś słodkiego. Trudno zrezygnować oczywiście z urodzin kogoś bliskiego, ale warto tak planować czas, by więcej było w naszym życiu ruchu niż siedzenia przy stole w domu czy kawiarni.